Nem is gondolnánk, hogy mindennapi életünkben mekkora szerepet játszik a marketing.Nyitott szemmel járunk, és szinte mindenhol utcát szegélyezÅ‘ plakátokba botlunk akarva-akaratlanul.Folyamatosan alanyaivá válunk a cégek tudatos marketingpolitikájának. Fogalmazhatunk úgy is a marketing egy vállalati tevékenység, ami a vevÅ‘k érdekében elemzi a piacot és befolyásolja Å‘ket.
Hogy mire jó egy vállalatnak a statisztikai program? Pontosan a marketingben keresendÅ‘ a válasz. FejlesztÅ‘ gondolatok, ötletek sikerességét „mérhetjük le” statisztikai programok segítségével, amely - lássuk be - bizonyosan jót tesz vállalatunk marketingjének.
A statisztikai programok segítségével nyomon követhetjük, ellenÅ‘rizhetjük oldalunk látogatóinak minden lépését, s ezzel bizonyosodhatunk meg termékeink, szolgáltatásaink hatékonyságáról. Milyen statisztikai programok állnak rendelkezésünkre?
A mai statisztikai programok segítségével folyamatosan ellenÅ‘rizhetjük, kik és milyen mértékben látogatják honlapunkat, így a keresÅ‘optimalizálásunk sikerességérÅ‘l is képet kapunk nap, mint nap.
A BBClone például egy ingyenes statisztikai
rendszer, melynek segítségével
információhoz juthatunk, nem csak a felhasználóinkról, hanem a látogatottságunkról is. BBClone egy PHP-fejlesztÅ‘i
környezetben elkészült program, amit a domain nevünk alatti könyvtárban találunk meg.
Napjainkban már magyar nyelven is hozzáférhetünk a csodás, Google alkotói által fejlesztett
Google Analytics-hez, így ezt egy igazi újdonságnak, kuriózumnak tekinthetjük. Bizony óriási elÅ‘relépés ez a hazai
keresÅ‘optimalizálás és
keresÅ‘marketing szempontjából.
Rengeteg a kiaknázatlan lehetÅ‘ség. Az egyszerű nyomon követés figyelmen kívül hagyása, olyan lehetÅ‘ségtÅ‘l fosztja meg a cégeket, vállalatokat, mely a sikeres elÅ‘retörés útját biztosítja. Pedig minden rendelkezésükre áll, és legtöbbször ingyen. Én azt mondom - induljunk el a fejlÅ‘dés útján!