2017-05-30
1. zleti
Hírek


A kezdetek kezdetén
…avagy hogyan született a Google - és mi is az a Pagerank?
Sokan nem tudjuk, hogy mikor alakult ki, és sokan nem értjük, hogy miért jött létre…De az biztos, hogy ma már nélkülözhetetlen és elengedhetetlen az interneten való szörfözéshez: a Google.

Az úttörők
Larry Page és Sergey Brin nem is gondolták volna, hogy a világ egyik internetes csodáját teremtik meg akkor, amikor 1998-ban kiléptek a webre megvalósított ötletükkel.
A két diák forradalmi újításuk nevének a Google szót választották egy véletlen folytán: hiszen eredeti néven ez a tízes szám századik hatványából valósult volna meg, ami a googol, de mivel Larry és Sergey helytelenül írta le, így Google lett a márkanév.

Hogy miért?
A két egyetemista a Stanford egyetem végzőseiként egy sokakat foglalkoztató kérdésre akarták megkapni a választ. Arra keresték a megoldást, hogyan lehetne egy óriási adathalmazból a legrelevánsabb információkat kiszűrni? Hogyan tudnak megbízható, értékes információhoz könnyedén hozzájutni? A két fiatal akkor még nem sejtette, hatalmas mérföldkő lesz nem csak az ő életükben, de az egész emberiség létében a BackRub elnevezéssel induló, majd azt Google-re keresztelt keresőmotor első változata.

Paradigmaváltás – mert ő a barátunk.
Aki keres, az talál, de persze nem mindegy, hogy mit és hogyan. Sokan mondják „a Google a barátom”, de nemcsak egy információ felkutatásában. Számos hasznos funkciója van még, ami az emberek nagy részének nem is olyan nyilvánvaló. A Google egyik nagy titka a PageRank egyenlet kialakítása, melynek lesarkított definíciója, hogy úgy rangsorolja az oldalakat, hogy a tartalom mellett azt is vizsgálja, hogy a szóban forgó oldalra hány és milyen mértékben releváns link mutat. 2002-ben a Google hirdetési rendszere az AdWords egy új utat nyitott meg az online marketing világában. Egy olyan utat, ahol önálló a hirdetési felület, hiszen a hirdető állíthatja be a hirdetés feltételeit, beleértve az érkezési oldalakat is. És itt beszélünk keresőmarketingről, hiszen a Google Adwords lehetővé teszi, hogy a hirdetést feladó egyén saját maga döntse el, miért fizet és mennyit, illetve mely országokban jelenjen meg hirdetése, milyen nyelven és a nap melyik szakában. Természetesen minden a kulcsszótól függ, hiszen az alapján kattint rá egy érdeklődő weboldalára, hogy megjelenik-e az adott találati listában.
A Google forradalmi újításainak segítségével oly sok mindent tehetünk, ami nemcsak honlapunk számára, de cégünk működéséhez is elengedhetetlen feltétel hiszen - ha már csak a mindennapi oldal ellenőrizhetőséget, és keresőoptimalizálásunkat tekintjük -, a Google statisztikai programjával erre nagyon egyszerűen szert tehetünk.
Semmi kétség! Larry és Sergey a világ nagy csodáját alkotta meg az internet és webfejlesztés történetében, tizenegy évvel ezelőtt.
 
Kapcsolódó hírek